Tuesday, February 13, 2007

Husmoremne?

De andre jobber overtid. Jeg skulle bare kjøpe en gave for mamma, så øystein dro hjem før meg. Han skulle sjekke om vi hadde det vi trengte til middagen, å sende melding med deg jeg skulle kjøpe med.
Jeg satt på bussen og hørte på musikk. Da jeg kom inn døra hjem kom jeg på at jeg skulle vært på butikken. Tok opp telefonen og så på sausbestilling fra jorem.
Jaja, vi hadde nok ingredienser til å få til et måltid forde.
Jeg starter å kokkelere. Kutter opp grønnsaker, og steker fiskepinner. Steikespaden vil ikke snu den ene fiskepinnen, så jeg tenker at jeg kan snu den med fingrene. Da klarer jeg å sette tommelen neddi panna. Det svei ganske kraftig, og det var bare å slippe det jeg hadde i hendene for å få kjølt ned.
Så er tallerkenene på bordet, og maten klar.
- Vi har ris altså, sier øystein
Det hadde jeg glemt.
Et litt skraltent måltid. Øystein er det største organisatoriske talentet jeg kjenner. I det siste har han drevet å organisert livet mitt. Bestilt fly, meldt meg på konferanse, rett og slett organisert.
Nå er han litt bekymra for at han må organisere alle måltidene mine også!

No comments: