Saturday, March 10, 2007

ToppturJorem

Øystein tok motet til seg og tok heisen opp til Storsteinen (420 m.o.h) Her fikk han se en fantastisk utsikt over hele Tromsø, en same og flere reinsdyr. Her er bildene fra turen:

Rudolf var her i opptil flere kanaler.









Slik ser Tromsø ut fra 420 meters høyde. Brua er Troms-
øysundbrua. Ved det nærmeste brohodet, kan man skimte Tromsdalen kirke.

Her er nordspissen av Tromsøya. I den avmerkede sirkelen befinner Sverre og Vibeke seg store deler av uka. Det er nemlig selveste rikskring-
kastingens bygning. Bygd på DINE lisenspenger.

Her har vi god utsikt over Tromsdalen. Om du finner et kryss på bildet, ikke tro at det er et naturlig kryss midt i landskapet. Jeg har manipulert det inn med Photoshop. Det viser sånn ca hvor Kosekroken er.


Etter noen minutters "krangling" slapp jeg å gå opp på denne toppen. Tilbake satt det en furten søring. Men vi skal ta det i neste uke... jaja...

Noen hadde tatt seg bryet med å ta med noen pinner på toppen av fjellet. Hvorfor vet ingen, men de plasserte de i en fin liten haug. Det gjorde den nok nytte for seg. Opptil flere turister både måpet og gispet da de så underverket.

Tromsø sentrum. Tromsø-
væringene er jo så sikre på at de får OL, så de har allerede begynt å lage en stor OL-ringskulptur over byen. Den svarte er allerede på litt til høyre for midten. Neida, det er fortsatt jeg som har lekt meg i Photoshop. Det viser nemlig hvor Nordlys ligger.

9 comments:

Jakob said...

det er ikkje mykje til topptur å ta heisen opp, men god utsikt var det

Øystein Jorem said...

det var en topp, og jeg var på tur. Hvor klart kan det bli? Dessuten ble jeg dratt med opp på enda en topp, derfor var jeg både på topptur og på toppgåtur.

saekhow said...

helsike, tromsø ser digg ut. det måste jag säga!

Qvilio said...

Hvorfor står det kokain i emnefeltet? Ble du litt "snøblind" på turen eller? ;)

Øystein Jorem said...

det kan du lure på! hahaha.

neida, jeg ble nøye overvåket av snut på veien...

Åshild said...

jeg tok også fjellheisen samme dag, jeg vil bare si at reinene heter Kulix og Storm, storm er "min" for jeg fikk lov av samen "min" å leie han en dag (storm) det er den uten horn eller hva det nå enn heter...

Qvilio said...

Heter han Storm Anker Hansen?

Åshild said...

neeei, han heter lille åshilds storm! så det så, jeg leide han i nesten en km sist gang jeg så han... veldig søt er han!

Cathrine said...

Hei Øystein Jorem. Kan du ta kontakt med meg ang. evt bruk av dine bilder over Tromsø? Blir glad om du ringer eller mailer meg på 91599331 / cathrine@motionblur.no. På forhånd takk!